دل مجنون

موسیقی سنتی

البوم جدید مجتبی عسگری
ساعت ٧:۳۸ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٤/٩/٢٧  کلمات کلیدی: مجتبی عسگری ، مجید درخشانی
آلبوم موسیقی خروش به آهنگسازی مجید #درخشانی و خوانندگی مجتبی #عسگری تا یک ماه دیگر توسط انتشارات رهگذر هفت اقلیم منتشر می شود. منبع: روزنامه ایران
 
کنسرت علیرضا قربانی
ساعت ۱:٥۱ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٤/٩/٢٦  کلمات کلیدی: علیرضا قربانی
ﮐﻨﺴﺮﺕ ﻋﻠﯿﺮﺿﺎ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ۳ﻭ۴ ﺩﯼ ﻣﺎﻩ ۱۳۹۴ ﺳﺎﻟﻦ ﺭﻭﺩﮐﯽ ﺧﺮﯾﺪ ﺍﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ ﺑﺎ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺻﻨﺪﻟﯽ : www.melliconcert.com ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻣﻠﯽ ﮐﻨﺴﺮﺕ 03195020200
 
کنسرت مجتبی عسگری و گروه خزان
ساعت ٦:٥۱ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٤/٩/٢٥  کلمات کلیدی: مجتبی عسگری ، گروه خزان
ﮐﻨﺴﺮﺕ ﻣﺠﺘﺒﯽ ﻋﺴﮕﺮﯼ ﻭ ﮔﺮﻭﻩ ﺧﺰﺍﻥ ۲۶ﻭ۲۷ ﺁﺫﺭ ﻣﺎﻩ ۱۳۹۴ ﻣﺠﺘﻤﻊ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻭ ﻫﻨﺮﯼ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﻓﺮﺷﭽﯿﺎﻥ ﺧﺮﯾﺪ ﺍﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ ‏( ﺑﺎ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺻﻨﺪﻟﯽ ‏) www.melliconcert.com
 
افکار مزاحم
ساعت ٥:٤۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٤/٩/۱٠  کلمات کلیدی:
افکار مزاحم- ذهن فعال معمولا در هنگام تمرین و نوازندگى ، افکارى به ذهن شما خطور مى کنند که باعث مى شوند تمرکز خود را از دست بدهید و دچار اشتباه شوید. این اندیشه هاى مزاحم، اغلب به طور ناگهانى پدیدار مى شوند و به شدت نوازندگى شما را تحت الشعاع خود قرار مى دهند. یکى از راه هایى که مى توانید بر این افکار غلبه کنید ،تمرین" ذهن فعال" است . با این تمرین قادر خواهید بود در زمانى کوتاه تر از چند ثانیه دوباره تمرکز خود را به دست اورید. در این جا شما مى توانید پس از هجوم این افکار مزاحم،به حرکت دستها و بخصوص دست چپ خود بیاندیشید و به نتهایى که در ان لحظه باید روی ساز به صدا در آیند، فکر کنید .این تمرین را مى توانید حتى زمانى که ساز در دست ندارید نیز انجام دهید .قطعه را مقابل خود قرار دهید و به آن نگاه کنید. تصور کنید ساز را در دست گرفته اید و انگشتهایتان بر قسمتهاى مشخص روى ان قرار دارد .حال نت مورد نظر را در ذهن خود به صدا در اورید و آن را به تصویر بکشید.اگر موفق شدید این تصاویر را در ذهن خود به ثبت برسانید، هیچ فکر مزاحمى قادر نخواهد بود تمرکز شما را از بین ببرد. 🔴بنابراین اگر هنگام نوازندگى دوباره اندیشه هاى بیهوده به ذهن شما خطور کرد، در آن لحظه به حرکت انگشتها، چگونگى نگهدارى نتها،صدا و جاى آن ها روى ساز فکر کنید . @moosighy
 
کنسرت سیمین غانم در تهران
ساعت ٦:٠٢ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٤/٩/٧  کلمات کلیدی: سیمین غانم ، تهران
موسیقی ایرانیان – صنم قلی‌زاده: کنسرت ویژه بانوان «سیمین غانم» هنرمند بنام موسیقی ایران در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود و این خواننده با همراه گروهش به اجرای قطعاتی از آثار گذشته و همچنین آثار جدید می‌پردازد. به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، این کنسرت در روزهای ۱۸، ۲۴ و ۲۵ دی ماه سال جاری ساعت ۱۵ در تالار وحدت برگزار خواهد شد و غانم در این برنامه قطعات خاطره‌انگیزش را همچون «ستاره»، «بی‌قرار»، «حلقه» و «گل پامچال» را برای دوستدارانش اجرا می‌کند. علاقه مندان برای تهیه بلیت این کنسرت می‌توانند به سایت ایران کنسرت به آدرس iranconcert.com مراجعه کنند. منبع: موسیقی ایرانیان
 
موسیقی و ارتباطات
ساعت ٥:٢٤ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٤/٩/٧  کلمات کلیدی: موسیقی و ارتباطات
موسیقی و ارتباطات موسیقی یکی از اصیل‌ترین ابزارهای ارتباطی انسان خصوصاً در مواردی که برقراری ارتباط به دلیل مرزهای نمادین و اجتماعی با اختلال یا ممانعت روبروست، می‌باشد. در چنین شرایطی، موسیقی قادر است به بیانی برای هویت‌های فردی تبدیل شده و افراد می‌توانند از موسیقی برای رساندن پیام هویتی خود استفاده کنند. انسان‌ها قادراند برای رساندن پیام خود و اثرگذاردن بر مخاطب از موسیقی استفاده کنند، چنان‌که نمونه‌های تاریخی زیادی نیز گواه بر این مدعاست و از جمله آن می‌توان به استفاده سیاهان آمریکایی از موسیقی جاز برای رساندن پیام‌هایی در زمینه مقاومت سیاسی و بازسازی جایگاه اجتماعی خود، اشاره داشت. موسیقی که به دلیل نداشتن واژه یا تصاویر عکس‌مانند درون‌گراترین هنر بوده و در عین حال به لحاظ ایجاد نوعی آگاهی بر خویشاوندی در میان شنوندگان اجتماعی‌ترین هنر نیز به شمار می‌رود، صرفاً نوعی ارتباط عاطفی نبوده بلکه ارتباط فکری یا پنداری را نیز دربر می‌گیرد. لازم به ذکر است که موسیقی علاوه بر آنکه ابزاری برای بیان هویت‌هاست، همزمان هویت‌سازی نیز می‌کند و با به‌کارگیری موسیقی می‌توان همزمان هویت‌های جنسی، جوانی، ملی، مخالف سیاسی و ... را ساخت و منتقل کرد.
 
انواع موسیقی
ساعت ٥:۱٤ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٤/٩/٧  کلمات کلیدی: انواع موسیقی
انواع موسیقی موسیقی را می‌توان بر اساس ملاک‌های زیر تقسیم‌بندی کرد: الف) کلام؛ بر این اساس موسیقی به دو دسته باکلام و بی‌کلام تقسیم می‌شود: 1. موسیقی باکلام: مجموعه‌ای است که در آن ساز یا سازها همراه با خواننده یا گروه خوانندگان یک اثر موسیقی را اجرا می‌کنند. 2. موسیقی بی‌کلام: مجموعه‌ای است که به کمک ساز یا گروهی از سازها، ایده و احساس مورد نظر بیان می‌گردد. ب) منبع؛ از آنجا که نغمه و آهنگ‌های موزون که در مفهوم موسیقی وارد شده است اختصاص به نغمه‌های به‌دست آمده از استعمال آلات موسیقی نداشته، بلکه نغمه‌های انسانی را نیز شامل می‌شود، می‌توان موسیقی را بر اساس منبع و محل تحصیل آن به دو دسته تقسیم کرد: 1) سازی: موسیقی که از آلات موسیقی به دست می‌آید. 2) آوازی: نغمه‌های موزونی که انسان با استفاده از صدای خود تولید می‌کند. البته باید دانست که برخی صوت انسانی را از مقوله موسیقی خارج می‌دانند و این در حالی است که ظاهر متون و تعاریف علمی موسیقی شامل آن می‌شود. ج) فرم؛ فرم‌های مختلفی از موسیقی وجود دارند که بنا به ضرورت نیازهای اجتماعی در جوامع گوناگون پدید آمده و رشد و توسعه یافته‌اند. معروف‌ترین این فرم‌ها که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارت‌اند از: 1. موسیقی نظامی: این نوع موسیقی که با کمک ساز‌های پرصدا و قدرتمند اجراء می‌گردد برای تحریک حس میهن‌پرستی، ایجاد احساسات خاص وطن‌خواهی، ایجاد شجاعت، تهور و غرور ملی استفاده می‌شود. 2. موسیقی مذهبی: موسیقی‌های مذهبی عموماً آهنگ‌های سنگین و موقری هستند که در مساجد، کلیساها و عبادتگاه‌ها اجرا می‌شوند. از جمله این موسیقی‌ها، موسیقی کلیسایی یا روحانی است که بیشتر به منظور ایجاد حس دولتی و شفقت و همین‌طور حس نوع‌دوستی، خداجویی و حالات روحانی و معنوی ساخته و اجراء می‌شوند. شایان ذکر است که امروزه موسیقی مذهبی ایرانی نیز از جمله موسیقی‌های مذهبی است که به طور کلی می‌توان آن را به سه بخش تقسیم کرد: أ‌. انواع موسیقی و سرودهای مذهبی که الهام گرفته از روحیات و خصوصیات مذهبی مردمند ب‌. موسیقی استفاده شده در تعزیه خوانی، روضه خوانی، نوحه خوانی و عزاداری‌ها ت‌. انواع تک خوانی بدون ساز که در خواند مناجات نامه‌ها، مرثیه‌های، اجرای اذان و تلاوت قرآن با آهنگی مطبوع و دلنشین صورت می‌گیرد. 3. موسیقی فولکلوریک (محلی): این نوع موسیقی دربرگیرنده قطعات، آهنگ‌ها، آوازها و ترانه‌هایی است که مربوط به مردم یک منطقه و محل خاص که بیشتر در مناطق دور از شهرها زندگی می‌کنند، می‌باشد. مانند موسیقی محلی لری یا کردی. 4. موسیقی پاپ: این نوع موسیقی از نواهای ساده و زودفهمی تشکیل گردیده که دربر دارنده ترانه‌ها و تصنیف‌هایی است که اکثر مردم جامعه به‌سادگی آن را فرا می‌گیرند. موسیقی پاپ معمولاً فاقد ریشه‌ای پابرجا و رابطه‌ای بنیانی با مسائل عمده اجتماعی است و همراه مسائل و حوادث زودگذر و پدیده‌های کم‌عمر جامعه به وجود می‌آید و پس از مدتی که مسأله مورد بحث اعتبار خود را از دست داد، این فرم موسیقی هم موضوعیتش را از دست می‌دهد و فراموش می‌شود. 5. موسیقی کلاسیک: موسیقی کلاسیک اصطلاحاً به موسیقی علمی اروپایی اطلاق می‌گردد که حدوداً شامل آثار آهنگسازان قرون هفدهم و هیجدهم میلادی می‌شود. این نوع موسیقی که در آن عامل زیبایی و تناسب حرف اول را در مقام بیان احساس می‌زند، در مقابل موسیقی رمانتیک، قرار می‌گیرد که پس از موسیقی کلاسیک شکل گرفت. 6. موسیقی مدرن: این نوع موسیقی که حدوداً از اواسط قرن نوزدهم بنیان گذاشته شد فارغ از قوانین مسلم کلاسیک بوده و آهنگساز با آزادی عملی بیشتری به نوشتن موسیقی می‌پردازد. 7. موسیقی الکترونیک: این موسیقی که از پدیده‌های قرن بیستم می‌باشد از ابزارهای مدرن و پیچیده الکترونیکی بهره گرفته و سعی می‌کند تا بیانی افکتیو را در قالب موسیقی نمایان سازد. 8. موسیقی سنتی: این نوع موسیقی ریشه در سنت قومی ملت‌ها و تمدن‌ها با فرهنگ‌های متغیر شده یا پیشرفته شده دارد. به طور کلی موسیقی مدون و کلاسه شده هر ملتی را که شامل خصایص عمومی موسیقی‌های آن ملت باشد را موسیقی سنتی می‌گویند. موسیقی سنتی هر کشور از نواهای مشخص و معینی تشکیل یافته که با شیوه‌ای خاص اجرا و عرضه می‌گردند. به طور مثال موسیقی سنتی ایرانی مجموعه‌ای بزرگ از آهنگ‌های کوچک است که با ترتیب و نسبتی خاص کنار همدیگر قرار گرفته و کلیتی بزرگ‌تر را تشکیل می‌دهند. 9. موسیقی کامپیوتری: این نوع موسیقی از کامپیوتر در زمینه ساخت موسیقی بهره می‌گیرد. لازم به ذکر است در کنار این فرم‌های نه‌گانه با فرم‌های دیگری از موسیقی نیز روبرو می‌باشیم که از این میان می‌توان به موسیقی یکنواخت، موسیقی توصیفی، موسیقی دراماتیک، موسیقی باستانی، موسیقی نمایشی، موسیقی الکترواکوستیک، موسیقی تصادفی و موسیق جاز (موسیقی سیاهان آمریکایی) اشاره کرد منبع : کلاس مجازی موسیقی علیرضا برخورداری
 
عناصر موسیقی
ساعت ٥:٠٧ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٤/٩/٧  کلمات کلیدی: عناصر موسیقی
عناصر موسیقی عناصر موسیقی عبارت‌اند از: 1. تن (Tone)؛ اساسی‌ترین عنصر موسیقی یکی از انواع پدیده‌های روانی- فیزیکی به نام "صدا" است، که از طریق ارتعاش در فضا از گوش به مغز منتقل می‌شود. این ارتعاشات اگر منظم و خوشایند گوش باشند دارای شخصیت موسیقی هستند، در غیر این صورت اگر نامنظم باشند به آن‌ها صداهای غیرموسیقی یا نویز (Noise) گفته می‌شود. 2. ملودی؛ یکسری تن معنی‌دار، مکمل، برانگیزنده احساس و دارای بافت است که اگر تنها باشد «مونوفونیک» (تک‌صدایی) و اگر توسط ماده هارمونیک فرعی (آکورد) همراهی شود بافت «هوموفونیک» (هم‌صدایی) خوانده می‌شود. هنگامی که دو ملودی یا بیشتر دارای اهمیت کم و بیش یکسان، همزمان به صدا درآیند بافت به دست آمده را «پولی‌فونیک» (چندصدایی) می‌نامند. لازم به توضیح است که ملودی مایه اصلی موسیقی بوده و در تعریف عبارت از اصوات موزون و متوالیی است که شنیده می‌شوند. 3. ریتم؛ ریتم، روح موسیقی و سازمان دهنده آن است که با ضرباهنگ‌ها زمان و فضا را در موسیقی تقسیم می‌کند. ریتم که در واقع می‌توان آن را توالی ضربات آهنگ دانست برای موزون کردن نوای موسیقی به کار می‌رود. 4. ‌هارمونی؛ اثر شنیدن تن‌ها در ترکیب و یا هنر به‌کارگیری ترکیب اصوات انسانی و آلات و ابزار موسیقی است. در ‌هارمونی دستورها و قواعد مدونی وجود دارد که بین اصوات مختلف در یک قطعه چندصدایی توافق برقرار می‌کند.
 
 
 
 
ساخت كد آهنگساخت كد موزیک آنلاین
/anbsp; side-righta href=clear: both; width: 777px; cellspacing=); background-repeat: repeat-y /table target=0div class=-PostAuthorLink-div style=a href=side-left cellspacing= title= cellspacing=فاوانیوز